Kayakken, snorkelen en kerstsfeer in Samara.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu Kayakken, snorkelen en kerstsfeer in Samara.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

Kayakken, snorkelen en kerstsfeer in Samara..

Blijf op de hoogte en volg Lissy

16 December 2014 | Nederland, Den Hoorn

Toen we met de bus in Samara kwamen werd er niet gemeld waar wij er precies uit moesten. Dit had tot gevolg dat we aan het uiterste puntje van de stad zijn uitgestapt, waardoor we nog zo een 2 km terug moesten lopen. Eenmaal de hostel gevonden, kregen we de kamer te zien. Prachtige ruime kamer, maar één klein probleempje.. Waar is die prive badkamer waar we voor hadden betaald zodat we niet steeds ´s nachts de deur uit hoeven? Die fijne badkamer zat dus 10 meter verderop in de gang.. wat dus betekent, dat we alsnog eruit moesten in het donker haha. Maar goed, dat hebben we ook wel weer overleefd. Het hostel had hierdoor een soort kampsfeer: eigen kamer, toilettas mee naar de badkamer en altijd druk in de keuken voor wat eten. De hostel ligt midden in het centrum met alles op loop afstand, wat erg fijn was. Samara is eigenlijk een heel klein gezellig dorp, met veel leuke lounge en strand restaurantjes en barretjes. Het strand is erg breed en het zand een stuk witter dan andere stranden waar wij zijn geweest.

De eerst volgende dag stond er een ochtendje ‘Ocean Kayak tour’ op het programma. Om 9 uur gingen we de zee op in een kayak, Lisa voor en Lissy achter en roeien maar. We gingen richting een eilandje verderop, Isla Chora, waar we ruim de tijd kregen om te snorkelen en wat vissen te spotten. Ook hebben we daar even op het strand gechillt en kunnen genieten van wat vers fruit. Wij waren echter niet de enige die op het fruit af kwamen, want we werden binnen no-time omringt door allerlei leguanen die niet vies waren van een banaantje. Daarna weer terug naar de kust en na veel lachen, gieren, brullen hebben we weer veilig voet aan land gezet. Eind van de middag zijn we een cocktail gaan drinken bij een sfeervol tentje aan het strand, waarbij we in een lounge zaten op een ophoging. Daarbij konden we lekker genieten van het uitzicht op zee en hadden we alle overzicht. Toen een tentje opgeschoven om een hapje te eten, waar ook nog is gezellig een kerstthema was gelanceerd. Iedereen in kerst kleding en kerstmutsen. Er was ook een man met lang rasta haar die was omgetoverd tot rasta kerstman haha. Ook hier nog maar even een cocktailtje mee gepikt, en erna weer richting ons kamphuisje om de luiken te sluiten.

De ochtend die daarop volgde, was lichtelijk bewolkt en met enig regenspetters, maar gelukkig klaarde het al snel op en konden wij onze handdoekjes weer op het hete zand vestigen. Na een aantal uurtjes in de zon en zee te hebben doorgebracht, hebben we een heerlijke lokale maaltijd voor onszelf bereid. Dit lokale gerecht heet ´pinto´ en bestaat uit rijst met zwarte bonen en scrambled eggs erbij. Ons plan was erna weer naar het strand te gaan voor een duik in zee, maar het was zo heet dat we lekker even binnen bleven. Toen we weer helemaal fris, fruitig, omgekleed en opgetut waren gingen we bij het lounge tentje aan het strand, waar we gister ook waren, een heerlijke prosecco nuttigen. Toen deze op was, zijn we bij de buren, waar we ook gister waren, een hapje gaan eten om vervolgens weer terug te keren naar de lounge tent omdat ze daar zulke verrukkelijke toetjes op de menu kaart hadden staan. Nou en als er iemand gek is op toetjes, dan zijn wij het wel :P!

De laatste ochtend, vlak voor ons vertrek gebeurde er iets vreemds. We hadden de badkamer even 1 minuut niet op slot gedaan, en Lissy moest even een plasje plegen. Alleen toen Lissy de deur opende, stond daar ineens een naakte blonde man te douchen, in ONZE badkamer. Lisa snel naar de receptie om het te melden, komt ze met de eigenaar aan bij de badkamer, stond de deur wagenwijd open met alleen een paar natte voetsporen en bleek de man gevlucht te zijn naar een badkamer verder haha. Echt weer iets voor ons om dit mee te maken ;). Maar goed, na 2 heerlijke dagen zon, zee, strand en volop gezellige strand tentjes, is ook aan deze mooie plaats weer een einde gekomen. De tocht gaat nu verder naar Montezuma, dat weer iets zuidelijker ligt. Dit keer gaan we per shuttle bus richting volgende bestemming, omdat het via lokale bussen bijna onmogelijk is of gigantisch lang duurt omdat Montezuma nogal in the middle of nowhere ligt.