De regen dagen in Bocas del Toro.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu De regen dagen in Bocas del Toro.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

De regen dagen in Bocas del Toro..

Blijf op de hoogte en volg Lissy

09 December 2014 | Nederland, Den Hoorn

Om Bocas del Toro te bereiken moesten we langs de immigratie post en lopend de grens over. Maar hier was je je leven nog niet zeker want de grens bestaat uit een brug van planken die de landen verbind en hier en daar mist de brug ook een plankje. Uiteraard zijn we levend aangekomen en zijn we met een busje naar de watertaxi´s gegaan die ons naar het eiland brachten. We kwamen aan bij ons verblijf `Panama´s Paradise´ en waren meteen erg enthousiast over deze plek. Het lag in een lokale buurt, iets buiten het centrum. We hadden een soort mini vakantiehuisje met een slaapkamertje, een keuken, een badkamer, een extra bed en een grote veranda met hangmatten en meerdere zitplekken. We hebben hier dus lekker elke dag zelf gekookt. De ene dag wat groente met pasta, de andere dag weer groente met rijst en als ontbijt een lekker eitje of wat yogurt. Heerlijk zo een eigen huisje.

De eerste dag zijn we op onze fietsen (die we gratis konden pakken bij het verblijf) richting de supermarkt gefietst voor wat boodschappen. Ook hebben we het stadje Bocas Town even verkend, wat hier zo’n 10 min vandaan is. ’S Avonds lekker rondgehangen bij ons stulpje met een heerlijk glaasje wijn. De weersvoorspellingen waren niet al te best, maar met wat geluk trok het de volgende dag toch nog een beetje open en kwam er zelfs een zonnetje bij kijken. We zijn toen met een busje en watertaxi naar ‘Seastar Beach’ geweest. Op dit strandje liggen grote oranje zeesterren vlak bij de kust, en door het kristalheldere water konden we deze dan ook goed zien liggen. Hier en daar wat foto sessies uitgevoerd en daarna zijn we lekker met een smoothie op een stoel in het water gaan zitten. Heerlijk genieten en er was bijna niemand. In de avond hadden we ons opgetut, want ja, ja, de dames gingen uit. We zijn naar per fiets naar het centrum gereden en gingen naar het gezonken schip barretje ‘Barco Hundido’. Bij deze bar zijn er nog resten zichtbaar van een gezonken schip en het ligt deels boven het water. Hier hebben we wat gedronken, gedanst en vooral lekker om ons heen gekeken naar alle locals die los gingen op de beat.

Helaas, het was weer zover, regen.. Eigenlijk hadden we een hele planning om met een watertaxi naar ‘Frog Beach’ te gaan op een eilandje verderop. Hier is dus niks van gekomen en we hebben maar weer eens een wasje gedaan en lekker gechillt in de hangmatten. Op een gegeven moment voelde we het huisje helemaal beven en kregen we een soort zeeziek gevoel in ons buik. Maar wat bleek, er was een kleine aardbeving aan de gang. Nou dat hebben we dan ook maar weer gelijk meegemaakt!
Die nacht waren we getuigen van een enorme burenruzie. We hoorde een hoop kabaal en geschreeuw, dus wij zaten meteen als 2 stokstaartjes rechtop in bed. We gooide onze luiken open en hingen met ons hoofd uit het raam zodat we boven op het nieuws zaten. De eigenaar heeft helaas al ruim een jaar last van deze onder buren, die enorm luidruchtig en asociaal zijn. We vonden het sneu, maar we hebben ook wel weer moeten lachen om de hele situatie en dat wij echte sensatiezoekers waren op dat moment ;)

De dag erna weer met goed moed opgestaan, maar helaas, de regengoden gaven ons er weer van langs. Wéér geen zon, zee en strand maar regen, chillen en thuis zitten. Maar agh, we zijn wel even lekker uitgerust en ons huisje was een prima verblijf om nog een dagje rond te hangen. Toch besloten we 's avonds om onze laatste dag nog even goed af te sluiten met een heerlijke cocktail en een brownie ijsje in het centrum bij een leuk lounge restaurant genaamd 'Indi'. Midden in de nacht zijn we nog even wakker geschud door een nieuwe aardbeving die maar liefst een paar minuten stand hield. We dachten even dat onze boom hut het zou begeven, maar gelukkig heeft hij de beving doorstaan ;)

Ondanks alle regen hebben we ons gelukkig niet verveeld en zijn we heerlijk uitgerust. Hier en daar een kakkerlakje verdelgd en genoten van alle kolibri's die om je oren vlogen in de tuin rond ons huisje. De dag erna ging de reis weer verder. We hadden een beetje haast, want we moesten de bus van 10 uur halen. Eenmaal aangekomen bij het busstation en na ongeveer 10 min te hebben gewacht, kwamen we er achter dat het in Costa Rica natuurlijk weer een uur vroeger was. We hadden dus helemaal geen haast en moesten zelfs nog een uur wachten haha. De reis gaat nu verder naar San Jose voor een tussenstop nachtje, waarna we verder gaan naar Tamarido.