Zon, zee, strand en surfers - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en surfers - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en surfers

Blijf op de hoogte en volg Lissy

16 November 2014 | Nederland, Den Hoorn

Het was weer tijd voor een weekendje weg. Dit keer gingen we naar Playa Jacó, zo een 1,5 uur rijden vanaf Atenas. Tijdens de busreis erheen kwamen we langs een brug waar tientallen mensen stonden, dus wij vroegen ons af wat er zou zijn. Bleken er gewoon grote krokodillen in die rivier te zitten en we hadden ze mooi nog even gespot in een vluchtige voorbijgang. Bij aankomst moesten we nog enorm zoeken naar onze 'Hostel Kangaroo'. Na een half uur gelopen te hebben (de verkeerde kant op), besloten we een taxi te nemen en waren we eindelijk op bestemming. In eerste instantie viel de hostel een beetje tegen. Vier grote vieze honden die je al rook bij binnenkomst en die honden mochten ook gewoon op de bank en in de keuken. Deze vrouwtjes 'smetvrees' zijn dan ook niet in de keuken geweest haha.

Playa Jacó is een typisch surfstadje met vele surfdudes, surf winkels en surf scholen. Dit stadje staat dan ook bekend als dé surfhoofdstad van Costa Rica. Deze badplaats is aardig geamerikaniseerd met veel fastfood restaurants, toeristen, grote hotels en engels sprekende mensen. Eigenlijk vonden we dit juist wel leuk, een beetje andere mensen en sfeer om ons heen. Alleen ons Spaans stond dit weekend dus op een laag pitje, want als je iets vroeg in het Spaans, kreeg je meteen in het Engels antwoord haha.

De eerste dag zijn we meteen naar het strand gegaan (maar 80 m vanaf onze hostel) en hebben we 's middags lekker winkeltjes gekeken en een smoothie gedronken bij 'Taco Bar'. Deze bar heeft schommels als barkrukken, waardoor het een heerlijk relaxt sfeertje heeft en de smoothies waren heeeerlijk! En zoals elk weekend hadden we weer de beste Soda opgezocht, maar dit bleek echter een ramp. Goedkoop was het wel, maar het eten was niet alles en we zagen weer overal ongedierte. Dus we waren ook al weer snel terug bij onze hostel, waar we de avond afgesloten hebben met een cocktail.

De volgende dag gingen we 's ochtends al vroeg naar het strand, want wij hadden het geluk precies te slapen tegenover een hanen/kippen farm, waardoor we elke ochtend om 5.00 uur gewekt werden door non-stop gekakel, wat de hele dag door gaat. Maar goed, het was weer lekker warm op het strand, en hebben het dan ook 2,5 uur uitgehouden. Daarna geluncht bij restaurant 'The Point', met uitzicht op het strand. Toen even gedoucht en opgefrist, waarna we per fiets (die gratis te leen waren bij de hostel) naar het centrum zijn gereden. We hebben even de buurt verkent, boodschappen gedaan en informatie over de terugreis opgezocht. En uiteraard mocht de smootie bij de schommelbar niet ontbreken. Het was heerlijk om even te kunnen fietsen en door het goede oog van Lissy hebben we zelfs papegaaien gespot :)! 'S avonds besloten we onszelf te verwennen na de mislukte poging bij de Soda. We zijn uiteten geweest bij een echt restaurant ipv die kleine lokale eettentjes, namelijk een heerlijke Italiaan 'Amancios'. En oh oh wat was dat genieten! Daarna nog even een drankje gedaan en een aflevering van de serie 'Breaking Bad' gekeken, waar we nog steeds mee bezig zijn.

Zondag moesten we langs de snelweg wachten op de enige bus die zou stoppen in Atenas. Het leuke is dat je niet weet hoe laat die bus precies langs rijd, en daardoor gewoon een uur kan staan wachten :p. Maar uiteindelijk viel het gelukkig allemaal reuze mee en hadden we rond een uur of half 12 de bus terug naar Atenas. En toen de bus eindelijk aankwam, reed hij zo hard door dat hij ons bijna niet zag en vol op de remmen moest. Maar het is ons gelukt, we konden mee!

Groetjes uit het zonnige Costa Rica.

• 17 November 2014 - 08:53

Maaike:

Ha meiden,

Wat een geweldige reis beleven jullie al. Bedankt voor de uitnodiging om mee te reizen, Lissy. Dat doe ik graag. Wat een leuke verhalen schrijven jullie. Het is een prachtig land met heel veel dieren.
    De kinderen vroegen vorige week nog of je al terug was, Lissy. Toen ik vertelde dat het pas rond de kerst is vielen ze zowat van hun stoel. 'Niet normaal zo lang op vakantie,' vonden ze. haha. Ik zal ze in elk geval de groeten doen van je.
    Geniet er samen maar lekker van en ik blijf jullie volgen! Heel veel plezier en avontuur!