Zenheid, verzuurde benen en een frisse duik in de - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu Zenheid, verzuurde benen en een frisse duik in de - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

Zenheid, verzuurde benen en een frisse duik in de

Blijf op de hoogte en volg Lissy

10 November 2014 | Nederland, Den Hoorn

Dit weekend stond ons tweede tripje op de planning. Een tripje naar La Fortuna. We stonden vrijdag om 6 uur al klaar bij de bus om onze reis te beginnen. We moesten 2 keer overstappen en om 12 uur konden we eindelijk weer onze benen strekken aangezien we nogal opgevouwen in de bus hebben gezeten.

Bij aankomst zijn we eerst even naar onze hostel gegaan 'Hostel Backpackers', wat een leuke verrassing was. Een binnentuin met hangmatten, fonteintjes, een bar, een keuken en zelfs een speelruimte met een dartbord, een pooltafel en tafelvoetbal. En ook niet geheel onbelangrijk, een lekker bed en een schone kamer inclusief airco. Onze hostel lag midden in het centrum met verschillende winkeltjes en restaurantjes, en vanaf hier was de vulkaan Arenal ook zichtbaar. Nou onze vakantie kon nu al niet meer stuk. Daarna zijn we gaan luchen bij Soda Viquez, waar we weer heerlijk hebben gegeten.

In de middag zijn we naar 'Paradise Hot Springs' gegaan. Dit is een soort spa center, waar je meerdere baden hebt met verschillende temperaturen, variërend van 27 ͦ tot 51 ͦ. Deze baden waren stress verlagend, spier ontspannend en nog veel meer goeds voor de gezondheid. Dit water is namelijk verwarmd door de dichtbij gelegen vulkaan en is dus geheel natuurlijk. Hier zijn deze 2 dames even flink tot rust gekomen, hebben daar wat gegeten en zijn 's avonds weer zen naar ons hosteltje terug gekeerd. We zijn weer lekker op tijd gaan slapen, want we waren nog aardig moe van de reis.

De volgende dag konden we maar niet besluiten wat we die dag nou eens zouden gaan uitvoeren. Eigenlijk wilde we richting de vulkaan en daar een klim maken naar een lagoon waar je kon zwemmen, maar het was zo bewolkt dat je de vulkaan eigenlijk amper zag. Dus toen hebben we gekozen voor een bezoek aan de waterval. Bij de receptie vertelde een man dat het 5 km lopen was en zoals hij het zei klonk het erg eenvoudig en prima te doen. Nou geloof ons, dit was de langste 5 km uit ons leven. Het was zeker 6,5 km, waarvan de laatste paar km ook nog is berg opwaarts waren. Eenmaal boven gekomen waren we toch wel trots op ons zelf, maar we waren het over een ding eens: terug een taxi! :p Het was nog 600 m met een trap van 480 traptreden naar de waterval van maar liefst 70 meter hoog (Catarata Rio Fortuna). En eenmaal daar aangekomen hadden we een voldaan gevoel na deze helse tocht. Het was prachtig! Hier lekker wat opgefrist en even onder gedompeld in het heldere water en natuurlijk de nodige foto's gemaakt.

De rest van de dag hebben we een beetje bij de hostel rond 'gehangen' in de hangmatjes en even tot rust gekomen. Ook nog wat winkeltjes bezocht en 's avonds nog even afgesloten met een overheerlijke cocktail :) Zondag ging de met-twee-benen-in-je-nek-reis weer beginnen. Terug naar Atenas.

xx