Eindelijk weer zon in Tamarindo! - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu Eindelijk weer zon in Tamarindo! - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer zon in Tamarindo!

Blijf op de hoogte en volg Lissy

13 December 2014 | Nederland, Den Hoorn

Na een helse nacht in de hoofdstad San Jose, in het vieste hostel wat je je maar kunt voorstellen, maar ook weer het lekkerste broodje te hebben ontdekt bij een koffietentje, ging de reis weer verder naar Tamarindo. Hier in Costa Rica heb je alleen maar van dat kleffe witte brood, en niet een lekker pistoletje of stokbroodje, dus dit heerlijk goedgevulde ciabatta broodje deed ons goed en verlichtte de ellende van het hostel een beetje. En na een reis van 7,5 uur ipv 5,5 uur kwamen we dan eindelijk aan in Tamarindo. Tamarindo is een vrij toeristisch plekje met veel winkeltjes, surfers en dure restaurants aan het strand. De eerste avond gingen we ergens eten en bleek dat je 13% belasting betaalde en daar boven op nog is 10% service kosten, waardoor er op je totaal rekening gewoon bijna 1/4 bij komt, dat is toch belachelijk!

De volgende dag was de lucht zo goed als helemaal blauw, iets wat wij al een tijdje niet hadden gezien. We hebben lekker op het strand gelegen en genoten van het zonnetje. Wel wordt je hier veel lastig gevallen door lokale verkopers van surflessen, souvenirs en massages. Maar die stuurde wij uiteraard vriendelijk weg zodat onze rust niet verstoord werd ;). 'S avonds zijn we bij de zonsondergang gaan kijken, hebben we bij een Italiaan gegeten iets verderop in de straat waar de prijzen nog een beetje aangenaam waren en hebben we nog ergens een cocktail gedronken.

De dag erna was het helemaal helder en zijn we na het ontbijt meteen naar het strand gegaan. Dit keer heerlijk op een bedje gelegen, zodat het zand niet overal in kruipt en hier en daar wat schaduw van de parasol als het je even te heet werd. Dit strand was toch weer anders dan stranden die we al hebben gezien. Het was een breed strand met rotsen in het water en er lagen veel bootjes te dobberen. En vroeg in de ochtend en begin van de avond stikt het van de surfers in het water omdat de golven dan op z'n best zijn. Toen het avond werd zijn we weer voor een lokaal gerecht gegaan, zonder al die onnodige service kosten en hebben hier weer genoten van een ouderwetse casado (typisch Costa Ricaans gerecht met rijst, zwarte bonen, gebakken banaan, salade en aan te vullen met groente of vlees).

De volgende ochtend hadden we alles weer bij elkaar geraapt in gingen jut en jul weer verder naar Samara, dat iets zuidelijker ligt dan Tamarindo, om daar vervolgens weer 2 daagjes in het zonnetje te bakken.

Daaag :)

• 13 December 2014 - 11:18

Maaike:

Ondanks het regenachtige weer zien de foto's er erg zonnig uit. Geniet nog even van de laatste weekjes! De natuur is er prachtig!