Relaxte reggae sfeer in Puerto Viejo.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu Relaxte reggae sfeer in Puerto Viejo.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

Relaxte reggae sfeer in Puerto Viejo..

Blijf op de hoogte en volg Lissy

05 December 2014 | Nederland, Den Hoorn

We vertrokken per boot vanaf Tortuguero, waar we onderweg weer enorme geluksvogels waren. We hadden een kapitein die speciaal voor ons op dierenjacht ging. We hebben namelijk de lang gezochte krokodillen en toekan eindelijk gespot. Maar ook een luiaard en verschillende vogels. Bij de haven van Moin, was een Duits stel zo aardig om ons met hun auto af te zetten bij het busstation. Toen gingen we per bus verder naar Puerto Viejo.

Puerto Viejo is een leuk reggae dorpje met veel gezellige restaurantjes, barretjes en winkel kraampjes. En uiteraard ook weer prachtige uitgestrekte stranden. We verbleven in hostel 'Kaya's Place', een rustig plekje iets buiten het centrum. Het was een erg klein kamertje met een douche gordijn als badkamer deur, dus wc privacy was er niet echt haha.

De dag na aankomst zijn we naar een strand geweest, 'Playa Cocles'. Wederom weer een super mooi strand en lekker rustig. De zee was hier wel wat wild, een rode vlag stond te wapperen, dus echt zwemmen kon helaas niet. Daarna lekker thuis opgefrist onder een ijskoude douche en zijn we eind van de middag langs de kraampjes en winkels geslenterd. En na het avondeten zijn we naar crepe & fruit bar 'Sel et Sucre' gegaan om onszelf eens lekker te verwennen. Nou dit was gelukt vanaf de eerste hap, want onze smaakpupillen gingen erop los. Lissy had een crêpe La Caraibe' met kokos, gecarameliseerde ananas en vanille ijs en Lisa had een crêpe La Dame Blanche met chocolade, aardbeien en vanille ijs. Wooowie wat was dat lekker! Helaas regende het weer, en zijn we bij een hele aparte bar aan de cocktails gegaan (Outback Jack's Bar). Deze bar had een ouderwetse stijl met veel oude camera's, brillen, typemachines, fietsen, en van alles en nog wat. En we kregen een mega grote passievrucht daiquiri cocktail. Daarna weer naar huis gegaan om de oogjes te sluiten.

De volgende dag nog steeds alleen maar regen, regen, regen.. Het is die dag dan ook niet meer gestopt, en we hebben lekker een filmpje gekeken op de kamer. Wel zijn we de deur nog even uit geweest om dit keer een hartige crêpe te nuttigen, en ook die was overheerlijk. ´S avonds zijn we nog uit eten geweest bij een gezellig restaurantje ´Flip Flop´.

Toen weer op naar het volgende avontuur in Bocas del Toro, Panama. Dit keer met het lokale vervoer en we zijn benieuwd hoe ver we komen.

Peace xx