De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt..

Blijf op de hoogte en volg Lissy

26 November 2014 | Nederland, Den Hoorn

Dit is alweer onze laatste week. In het weeshuis hebben we veel leuks gedaan maar ook zielige dingen hebben gehoord. De meeste kinderen die daar zitten zijn vroeger misbruikt, mishandeld of hadden een andere reden waardoor het verblijf bij hun familie niet meer mogelijk was.. Laatst was er een nieuw kindje bijgekomen en we vroegen aan hem of hij het hier een beetje leuk vond, waarop hij antwoordde: 'Tjaa, ik ben natuurlijk liever gewoon bij me familie, maarja.. dat is niet mogelijk'. Dat was wel even een hartverscheurend momentje om dat zo van een kind te horen. Dit maakt ons vrijwilligerswerk dan toch weer extra belangrijk, zodat zij even iets anders aan hun hoofd hebben.

We hebben een leuk cadeau pakketje samen gesteld voor de kinderen. Een doktersetje, stiften, papier, wol, muziek instrumenten, tennisrackets en nog meer. Voor de tías hebben we een lekker geurtje gekocht. Ook hebben we cadeaus gekocht voor kinderen van Su Espacio (het buurthuis van de organisatie en waar we ook Spaanse les hadden). Zij hebben daar namelijk een boom staan met engeltjes erin, met daarop de wensen van de (arme) kinderen. Je kan dan een engel uitzoeken en dat cadeau kopen. Wij hebben 4 engelen wensen in vervulling gebracht.

De tijd vliegt nu echt voorbij en de 5e week zit er alweer bijna op. Dit betekent dus nog maar een paar dagen de vrijwilligers uithangen bij de niños (kinderen) en dan begint onze grote reis door Costa Rica. We zijn daarom al druk bezig met alles plannen voor deze 3 weken. De grootste richtlijnen worden vastgesteld.. van bestemming tot strand en van reis tot hostel. Tot nu toe staat de Caribische kust verkennen als eerst op de planning, gevolgd door een bezoekje aan de Pacifische kust.

Ciauo!