Vamos a la playa - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Blijf op de hoogte en volg Lissy

03 November 2014 | Nederland, Den Hoorn

Onze eerste trip.
Uiteraard stond de koffer al klaar, zodat we geen stress zouden hebben. Eten, tanden poetsen en hop hop naar de bus in onze lokale hometown. De bus was prima op tijd en daar gingen we.. Op naar Quepos, een plaatsje waar het prachtige Manuel Antonio ligt. Tijdens de reis weer volop genoten van de mooie groene natuur tijdens onze 3 uur durende busreis.

Dag 1
Eenmaal aangekomen bij het strand in Manuel Antonio, bleek dat we al lang en breed voorbij onze hostel waren gereden. Ons backpackers stulpje lag namelijk zo'n 700 meter terug (de heuvel op!). Nou goed, daar gingen we met bagage en al die heuvels op. Gelukkig bleek bij aankomst dat onze hostel lekker direct aan het strand lag. De hostel zelf stelde natuurlijk weinig voor en we moesten naar buiten voor de wc, en hadden daarom ook afgesproken altijd samen naar de wc te gaan 's nachts voor het geval we door een of ander wild dier zouden worden aangevallen ;) We gingen meteen lekker naar het strand waar we een heerlijk 'even alleen op de wereld' momentje hadden, het was prachtig en er was niemand. Puzzelboekjes erbij en chillen maar! Eenmaal terug van het strand werden we begroet door onze mede bewoners, namelijk een stuk of 6 doodshoofdaapjes in onze achtertuin. Tja, in Costa Rica kan dat gewoon!

'S avonds zijn we in de stromende regen (helaas hoort dit er ook af en toe bij) naar een restaurant gelopen verder op de heuvel 'El Wagon'. Dit restaurant had namelijk een treinwagon in de tent staan, wat het wel weer apart maakte. Daarna weer door de stromende regen terug naar onze backpackers hut om lekker op tijd te gaan slapen.

Dag 2
De dag begon met een heerlijk yogurtje op het strand, gevolgd door het inpakken en bij elkaar rapen van de spullen voor de tocht door het 'Manuel Antonio National Park'. In dit park zijn verschillende flora en fauna te vinden en ongelofelijk mooie strandjes. Eenmaal binnen, bleek het een flinke wandel/klim berg opwaarts, berg afwaarts, rechts, links en dan ook nog je nek 360 ͦdraaien om te zorgen dat je niks over het hoofd ziet. Want ja, Lissy en Lisa gingen stoer op pad zonder gids. Wel volgden we natuurlijk stiekem de gidsen om hier of daar wat op te vangen. Maar al snel bleek dat je daar ook niet veel wijzer van werd want bij de eerste luiaard die gespot werd zei de ene gids dat het een mannetje was, en 5 min later zei een andere gids dat het een vrouwtje was..

We hebben hier weer veel mooie natuur gezien, prachtige strandjes bezocht en leuke dieren gespot. Zo zagen wij bijvoorbeeld de welbekende luiaard, verschillende aapjes, hagedissen, pelikanen, krabjes, vleermuizen, en een variatie aan andere beestjes en insecten. En wij dachten even een break in te lassen om rustig een koekje te nuttigen, nee worden we aangevallen door een wasbeer die onze tas wilde jatten tot 2x toe. Uiteraard waren deze stoeries hem te slim af. Ook bevonden we ons nog in een klein angstmomentje tussen de schattige aapjes die opeens niet meer zo schattig waren toen ze op ons afkwamen met een boze blik. Gauw door gelopen, en niet meer achterom gekeken!

Na een totaal bezweette en uitgeput lichaam, verlieten we het park met een voldaan gevoel. Het was een leuke ervaring. Toen we terug waren zijn we even bijgekomen en hebben we een duik in zee genomen. 'S avonds bij restaurant 'El Avion' een cocktail gedronken waarbij we mooi uitzicht hadden op de zonsondergang. Het restaurant had een groot oud vliegtuig midden in het restaurant staan en ook was het mogelijk om van binnen een kijkje te nemen. Daarna zijn we in Quepos een hapje gaan eten bij een lokale toko 'Soda Sanchez'. Tot onze verbazing ging alles hier al om 19.00 uur dicht en was er dus niks meer te beleven. Dus maar weer terug naar onze hut.

Dag 3
Helaas 's nachts weinig geslapen omdat we voortdurend gestoord werden door familie aap die de hele buurt bij elkaar brulde. We waren dus al weer vroeg wakker, en zijn al vroeg gaan ontbijten om erna nog eventjes op het strand te liggen voordat we weer met de bus terug naar 'huis' in Atenas gingen. Jammer maar helaas hebben we hier 3 uur bij de subway moeten doorbrengen omdat de bus pas om 2 uur ging en wij hier al klaar zaten om 11 uur.. Maar goed, al met al hebben we een top weekend gehad!

Hasta luego!

• 03 November 2014 - 11:21

Yvonne:

Hey meiden het gaat super bij jullie zo te lezen. Veel gedaan en gezien in een week. Mooi hoor zulke tasjes dieven:). Grappig die gillende aapjes 's nachts weer eens wat anders dan herten (lies)en ganzen (Lis) geluiden. Het ziet er paradijselijk uit op de foto's.
    Maak er weer een mooi week van. Groetjes Yvonne xx

• 03 November 2014 - 13:38

Annita :

Wat is de natuur daar geweldig mooi :) zo op jullie foto's te zien Meiden jullie avontuur is nog maar net begonnen en maken nu al bijzondere en spannende en dingen meer :) :) Gelukkig zijn jullie wel " stoeries" :) haha