Dorpje in the middle of nowhere: Montezuma - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu Dorpje in the middle of nowhere: Montezuma - Reisverslag uit Den Hoorn, Nederland van Lissy Bentvelsen - WaarBenJij.nu

Dorpje in the middle of nowhere: Montezuma

Blijf op de hoogte en volg Lissy

19 December 2014 | Nederland, Den Hoorn

Montezuma is een heel klein schattig dorpje, waar je eigenlijk alles te voet doet. Het centrum bestaat uit 2 korte straatjes met wat kleine souvenir winkeltjes en hier en daar leuke restaurantjes. Onze hostel zit 2x rollen van het strand en midden in het dorp. Dit keer hoefde we ook niet te zoeken naar het hostel want we werden voor de deur afgezet! De rest van dag 1 hebben we lekker niks gedaan en hebben we gegeten bij een Soda hier aan het eind van de straat waar we erg lekker hebben gegeten.

Dag 2 was het redelijk bewolkt, maar dit was juist wel even lekker. Je hebt hier in de buurt een aantal verschillende strandjes. We zijn maar meteen op onderzoek uitgegaan en hebben elk strandje even aangetikt. Er waren wel veel delen strand met een hoop rotsen, waardoor het water nogal wild was. Wij zochten een plekje uit waar we konden zwemmen, maar toen lissy eenmaal werd overspoelt en als verzopen kat boven water kwam maakte het ons niet meer uit: we gingen in de golven, over de golven, onder de golven.. We waren weer terug in onze kindertijd en genoten volop van dit speelkwartiertje :p Daarna zijn we thuis wezen lunchen, want na dat ruige gedrag in het water begonnen onze maagjes behoorlijk te knorren. En eind van de middag zijn we nog even naar het strandje hier aan het eind van de straat gegaan om nog te genieten van de namiddagse zon. 'S avonds gegeten in het inimini centrum en daarna lekker gechillt bij de hostel, waar het overigens nooit saai en verlaten is. Heel de dag zijn hier mensen op het terras aan het chillen, in de hangmat, op de banken, aan het koken en er staat altijd een muziekje aan.

Dag 3 werden we al vroeg uit ons slaap gerukt door allerlei kabaal. Dit huis is nogal gehorig en je hoort elke voetstap of scheet. En ook hadden wij weer het geluk dat er een dikke haan onder ons 'raam' (dat alleen bestaat uit een gaasje en een soort tafelkleed ervoor) begon te kukelen. Klaar wakker, dus de dag kon beginnen.. Deze dag zag er eigenlijk precies hetzelfde uit als dag 2. Lekker op het strand en in de zee gedobberd. Even terug naar onze hostel voor een lunch en daarna nog even genieten van het laatste zonnestraaltje op het strand. We hebben nog even goed om ons heen gekeken, want ja.. dit is zo goed als het einde van onze reis. Hierna gaan we naar de hoofdstad San Jose om de laatste paar dagen uit te zitten voordat we weer naar Nederland vertrekken.

De volgende ochtend, de dag van vertrek, ging nog niet geheel vlekkeloos. Wij hadden de avond ervoor yogurt gekocht en in de koelkast gezet zodat we die ´s ochtends nog lekker konden eten voordat we de bus in moesten. Komen we bij die keuken aan, zit die op slot. Helaas dus geen yogurt voor ons maar een droog handje cornflakes. Daarna hadden we paniek in de kamer, want er was ineens een schorpioen gesignaleerd in de badkamer, waardoor wij niet meer in rust een plasje konden doen. Omdat wij weinig informatie over dit beest weten, hebben wij ons plasje maar opgehouden en zijn vertrokken naar de bus :p.

De laatste warme groetjes uit Costa Rica!